شکایات و درخواستهای واصله، به عنوان فرصتی برای بهبود و اصلاح امور می باشد ، از این رو در راستای رضایتمندی مراجعین و با هدف ایجاد وحدت رویه و سیاست مدون در نحوه رسیدگی به شکایات، اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در این اداره کل نسبت به تدوین نظامنامه پاسخگویی به شکایات همت گماشت.


رسیدگی به شکایات

 اهداف رسیدگی و پاسخگویی به شکایات در اداره کل:

1.      ارتقاء سطح پاسخگویی به مردم در سطح ستاد، ادارات وابسته و شهرستانها

2.      توسعه و بهبود ارائه خدمات به جامعه هدف و توجه به حقوق شهروندی مطابق ضوابط و مقررات مربوطه

3.      سیاستگذاری برای کاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستند سازی ، طبقه بندی و اولویت بندی شکایات واصله

4.       ایجاد وحدت رویه در پاسخگویی به شکایات و درخواستها

5.      تجزیه و تحلیل شکایات واصله و شناسایی نقاط ضعف و نواقص واحدها از طریق بررسی و ارزیابی شکایات

6.      کاهش میزان شکایات مراجعین

7.      بهبود نظارت مدیران

8.       افزایش میزان رضایتمندی مردم

9.       کاهش مدت زمان پاسخگویی به شکایات

10.    پاسخگو نمودن واحدهای تابعه اداره کل در مقابل شکایات شهروندان و کارکنان

درباره پاسخگویی و رسیدگی به شکایات

اصولاً شکایت با بار منفی همراه است و به طور طبیعی هیچ انسانی دوست ندارد مورد شکایت واقع شود. باز هم طبیعی است که بشر به طبیعت ذات خود، متقاضی و خواستار آرامش و ثبات و امنیت باشد و کسی از تنش و درگیری و شکایت خوشش نمی آید. به هر حال در حکومت های مردم نهاد حاکمیت بعنوان نماینده مردم وظیفه دارد درخواستها و ملاحظات آنها را در ارائه خدمات در نظر بگیرد و مانع از نارضایتی آنها گردد.

اطلاعات به دست آمده از فرآیند رسیدگی به شکایات می تواند منجر به بهبود خدمات و فرآیند ها در دستگاه های اجرائی شود و در صورتیکه به خوبی مدیریت شود می تواند عملکرد دستگاه اجرائی را بهبود بخشد.

 

نحوه دریافت شکایات

- مراجعه به سایت وزارت متبوع (https://pm.mcls.gov.ir) و یا سامانه جامع پاسخگویی به شکایات (https://zrm.mcls.gov.ir)  و تکمیل فرم مربوطه و درج مشخصات کامل از جمله کدملی ، آدرس و شماره تماس

- مراجعه به سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات (سازمان بازرسی کل کشور) به نشانی https://bazaresikar.mcls.ir

 - تماس تلفنی با 111 از طریق سامانه سامد

- ایمیل یا پست الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس

- دریافت کتبـی شکایات از مراجع مختلف (نهادریاسـت جمهوری – سازمان بازرسـی کل کشور و ..... )
تبصره:  در مواقع ضروری که متقاضی قادر به ثبت شکایات خود در سامانه مربوطه نمی باشد استثناً شکایات بصورت غیرالکترونیکی دریافت می گردد.

 

 تبصره :زمان پاسخگویی مطابق بند(ج) قانون سلامت نظام اداری حداکثر 30 روز کاری می باشد.

 

 

 

سامانه رسیدگی به شکایات و اعلانات


سیستم اطلاع رسانی دفتر مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات

نظر به بهبود و توسعه سیستم نظارت خدمات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان  و تاکید مدیر کل  محترم مبنی بر تسهیل و تسریع در امر

پاسخگویی به شکایات ، ارتقاء سلامت اداری در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت مردمی

اقدام به الکترونیکی نمودن سیستم های اطلاع رسانی مردمی خود نموده است . در این خصوص راههای ارتباطی برای عموم  جامعه هدف به شرح ذیل عنوان می گردد.

  سامانه پیامک دفتر مدیریت عملکرد ، (بازرسی و پاسخگویی به شکایات) :

10006113770003

   تلفن مستقیم دفتر مدیریت عملکرد ، حوزه پاسخگویی به شکایات : 06133770003

   شماره تلفن نمابر : 06133770003

 

 

   سایت اداره کل به نشانی : http://khouzestan.mcls.gov.ir

 

قابل ذکر است مدیریت و کارشناسان این حوزه آماده دریافت هرگونه اعلام شکایت ، انتقاد، پیشنهاد و گزارش می باشند و با جدیت ویژه پی گیری های لازم در خصوص موارد گزارش شده اعمال خواهد شد

اداره  مدیریت عملکرد

 

 

ثبت الکترونیکی شکایات